Jobbhelg

Ja föregående helg var minst sagt jobbig. Hade inplanerat att jag skulle jobba delad tur på lördag (delad tur innebär att man jobbar både dag och kväll samma dag med en rast mitt på dagen) och att jag skulle jobba dag mellan 7-16 på söndagen. På fredagen fick jag en fråga från Bemanningsenheten om jag inte kunde jobba även kvällen på söndag dvs. 16-22. Dum som jag är så tackade jag ja. Varför? För att få in extra timmar i timbanken så att jag kan ansöka om ledigt någon dag om det skulle behövas. Dessutom så jobbade Danne oxå hela helgen så skulle ändå blivit ensam hemma, då är det bättre att jobba i min mening. Plus så var jag ledig på måndagen efter så då fick jag chansen att vila upp mig. Hade aldrig tagit på mig det passet om jag inte hade varit ledig då ;) 
 
Jag kan erkänna att jag var VÄLDIGT trött på söndag kväll när jag kom hem från jobbet på söndag kväll. Kändes som jag hade jobbat en hel vecka i sträck typ men det var "bara" 14 timmar...bara haha. Denna vecka blir dock lite lugnare med en ledig helg dessutom så det känns väldigt skönt.
 
 
Helgen började på ett bra sätt så det höll humöret uppe. Jag och Danne har gått runt länge och funderat på att köpa en ny bil då våran nuvarande är lite sliten och seg, men han har varit bra under de åren som vi haft den. Vi kände dock att det var dags för en ny så vi sökte runt på några bilförsöljare och hittade en bilsom vi blev intresserade i . På fredagen så var vi båda lediga så då åkte vi ner och vi hade ingen aning om att det faktiskt skulle bli ett köp men här är den!! 
 
 
En Kia Ceed -14, hur fin är den inte!! Våran lilla pärla :D 
 
 
Nu blir det fullt ös i veckan tills helgen kommer, så ta hand om er i höstvädret! Ha det!! 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0