New York!

Nu är jag äntligen hemma efter en väldigt intressant och väldigt rolig resa till New York! Det har verkligen varit en resa som jag sent kommer glömma.
Vi kom dit på kvällen och det första vi gjorde var att vi checkade in på hotell Pennsylvania och sen tog vi en liten sväng runt kvarteret för att se vad som fanns. Vi gick typ 50 meter och fick då se att runt hörnet hade vi Empire State Building. Så cooolt!

Dag 2:
Vi började med att åka upp i Empire State Building. Vilken häftig känsla. Så häftigt att se hela New York uppifrån.
Hade såklart sällskap av världens bästa familj.

Typisk amerikans pizza. Mums!

Efter det blev det shopping på Time Square med kusinerna.

Kommer fler uppdateringar på vad jag köpte framöver.

Dag 3:
Efter det åkte vi till Naturhistoriska Muséet. Det va jättespännande att vara på platsen där dem filmade ”Natt på Muséet” filmerna, fast det såg inte ut som det gjorde i filmerna men det var ändå jättecoolt.

På kvällen gick vi ut och åt på fin restaurang. Mmmm gött!

Dag 4:
Nästa dag var vi iväg till Frihetsgudinnan för en lite dagsutflykt. Det var jättekul och många bilder blev det framför det fina monumentet.
Fler bilder och även filmer kommer längre fram.

Sista middagen i New York.

Under middagen fick vi även det härliga beskedet att Måns vann Eurovision Song Contest!! Åh så kul! Hurrade för honom i resturangen.

Dag 5:
Nu var det dags för hemfärd men innan dess hann vi med lite shopping innan det.

Innan vi åkte hem hann vi även med att prova på riktiga amerikanska pannkakor med blåbär! SÅ himla gött!!

Nu är det skönt att vara hemma, nu laddar vi om för tävling i helgen och sen är det inte långt kvar till studenten. Ska bli så skönt att slippa all skola och allt arbete och äntligen njuta lite.

Mer om resan kommer komma upp eftersom.
Ha det gött!!

Taggad till tusen!!!

Nu är det på riktigt! Nu är väskan packad och allt är klart. Är så himla taggad och humöret är på topp! Idag fick jag även håret stylat av världens bästa Therese Ek. Blev så nöjd och det blev så fint!! <3

Imorgon så börjar alltså den stora resan över Atlanten till USA och New York. Detta är en dröm som går i uppfyllelse för min del, jag har velat åka till New York i typ 5 års tid nu och nu äntligen kommer den att slå in! Är så glad och är framför allt glad över att få dela denna fantastiska resa med min underbara familj!

Jag och min bloggkompis Hanna kommer såklart att ta mycket bilder under resan och kommer förhoppningsvis att kunna filma lite under tiden som vi är där.

Ikväll blir det att gå och lägga sig i tid så man orkar med den långa dagen imorrn :D

Ha det gött så hörs vi!

Väskan packad!!

Snart så!

Ja nu är det inte långt kvar! Två dagar innan flyget lyfter mot det stora landet USA. Är så glad och laddad till tusen över att äntligen få uppfylla min dröm om att åka till New York! Ikväll ska det packas och imorrn ska jag växla lite pengar till dollar :P Under resan kommer det bli en hel del bilder och även lite videoklipp med mitt resesällskap Matilda och Hanna :) Kommer bli lite hauls och annat kul! :D