Lofsdalen

Nu var det äntligen dags för den efterlängtade skidresan till Lofsdalen. Som jag har längtat! Har inte åkt slalom på flera år och kände verkligen att jag längtade efter det nu. Resan började på torsdagen och första anhalten blev Orsa för lite lunch vid Orsa Kaffestuga. Fick då även 2 st följeslagare med mig i bilen, Erik och Zune.

Hihi sötisen!

Resan fortsatte sedan vidare mot Lofsdalen. Vi kom fram till stugan och packade upp alla grejer. Efter det var det jag som ansvarade för middagen, det blev plockmat. Givetvis började middagen med en välkomstdrink.

Fredag blev första dagen i backen. Började med en rejäl frukost så vi hade mycket energi.

Vi började med att hämta ut skidorna och resten av utrustningen och sedan bar det iväg mot liftarna och skidåkningen.
VILKET VÄDER VI FICK! Strålande sol och inte allt för kallt. Kunde inte önska om bättre förutsättningar för en fin dag i backen. ÅH så roligt det var! Det var 8 år sedan som jag åkte slalom sist. Det kändes väldigt vingligt i början och ostadigt första backarna men efter en liten stund så hade jag fått till tekniken.

Mamma har varit så duktig och fotat mycket under denna resa. Alltid kul att kunna se tillbaka på fina bilder och minnen.

Eftermiddagen körde jag och Erik i backarna medans mamma och pappa tog en tur i längsskidspåret.

Duktiga de är, så fina <3

På kvällen blev der regelrätt fredagsmys med först afterskii-drink och sedan hemgjord pizza ala Lövänget. En riktig klassiker, såååå god!!

Efterrätten stod jag för :)

Lördag, dag 2 i backen, var vädret lite sämre men ändå inte dåligt. Lite mulet men ingen snö på förmiddagen tack och lov. Blev ännu mer åkning i backarna idag, denna dagen blev det lite svarta backar. Det var riktigt roligt nu när man äntligen fått till tekniken lite mer.

Blev även idag en hel dag i backen. Avslutade dagen med att göra semesterns första och sista vurpa. Haha som tur blev det ingen allvarlig vurpa, blev mest sjöstjärna på marken följt av osmickrade uppresning hahaha. Ingen skada skedd.

Mamma och jag tog sedan en sväng till baren för lite afterskii. Såklart fick den som ramlade bjuda på drinken :)

Hade verkligen sååå roligt i backen! Men så öm i benen jag blev. Kommer definitivt ha träningsvärk i flera dagar framöver. Behöver träna mer ben till nästa gång.

På kvällen blev det god middag och Mello :) och sedan på söndagen så städade vi ut stugan, packade väskorna och tackade Lofsdalen för denna gång.

Detta var verkligen en välbehövlig semester. Bara massa roligheter och skidåkning, mycket skratt och god mat. Det kommer verkligen att upprepas.

Är så tacksam över att jag har en så fin familj som hittar på massa tokigheter. Det är alltid så roligt att hitta på saker tillsammans med dem. Världens finaste familj. Älskar er!!! <3