Social träning

Dagens träning blev lite annorlunda mot vad jag trodde att den skulle bli. Det var mycket hästar i ridhuset ( 4 ekipage i ett 20x60 ridhus ) så det fick bli lite social träning idag för mig och Glitter. Blev nog snarare mer för matte som måste lära sig att ta plats även om det är mycket folk i ridhuset. 
 
Glitter skötte sig jättebra och var riktigt lugn och fin :D Tänkte att jag passar på att rida ungefär som jag brukar lägga upp framridningar på tävling så vi känner oss trygga i det. Det kändes som att denna träning var riktigt nyttig, även om Glitter inte blir spänd och nervös med andra hästar så är det väldigt nyttigt att rida bland mycket hästar för att upprätthålla denna goda vana. 
 
Idag la vi extra mycket energi på galoppen, då det är den gångarten som vi behöver stärka mest, jag tycker att hon var rikitgt duktig och lyssnade väldigt bra på mig. Kändes rikigt mjuk trots att det var mycket hästar runt om kring oss. Det gör mig glad att se att hon utvecklas och tar åt sig de jag ber henne göra och att hon litar på mig mer. 
 
Hon har blivit så kelsjuk på sista tiden :D Förut så brukade hon hata att få pussar men nu vill hon istället mysa och pussa på en när man kommer till stallet. Tror att anledningen ligger i att jag är med henne varje dag och även när jag inte rider att jag borstar på henne och pysslar om henne lite extra istället. Tror det bygger mycket på förtroendet :D 
 
Jag skulle så gärna vilja träna mera Horsemanship med henne men vet inte riktigt hur jag ska börja med det. Får leta runt efter lite tips och försöka börja med grunderna. 
 
 
På torsdag är det träning för bästa Anki igen. Hoppas det går bra! Sedan på lördag så åker jag till Ullared och shoppar. Kommer säkert ett inlägg om det senare :D 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0