Anställning!

Denna fredag började på allra bästa sätt! 
 
Först och främst så började det med att vi fick förarstolen i bilen utbytt så att nu fungerar sätesvärmaren igen. Känns som en väldigt bra funktion nu under denna kalla årstid. :D 
 
Imorse så ringde nya chefen till mig. Var lite skeptisk först varför hon ringer mig på min lediga dag men man vet aldrig. Jag blev glatt överraskad då hon erbjöd mig en tillsvidare anställning på Kronoparkens hemtjäst. JA!! Blev hur lycklig som helst! Känns helt underbart att man inte behöver oroa sig över att man ska behöva gå på timmar igen utan nu kommer lönen rulla in sabilt hela tiden :D 
 
Inte nog med det. Några timmar efter det så ringde Dannes chef till honom och erbjöd honom en fast tjänst, som han hade sökt, på Nattpatrullen. Såklart så sa han ja och jag är så glad för hans skull att han hittat ett jobb som han trivs med. Då blir det en undersköterskeutbildning för honom till hösten (ev början på nästa år) parallellt med jobbet. Det kommer att gå bra :D 
 
Helt sjukt att det hände på samma dag, ibland så måste man få ha lite flyt och idag var det våran tur. 
 
Känns så gött att vi båda nu har fast inkomst och behöver inte oroa oss över att våra scheman ska ta slut och vi blir utan lön en månad. Nu kommer det rulla in varje månad ;) 
 
 
 
 
Om 2 veckor så ska vi åka hem till härliga Dalarna igen och hjälpa Erik att flytta in i sin lägenhet. Sen är det mindre än en vecka tills lilla molly kommer hem <3 Längtar så mycket efter henne nu och önskar att dessa veckor ska gå fort :D 
 
 
 
Hoppas alla har en trevlig helg! Själv ska jag jobba imorgon (lördag) kväll, trots att det är min lediga helg. Men det är så jag kan vara ledig en annan dag längre fram. Ibland får man göra uppoffringar så att man kan njuta lite längre fram. 
 
 
 
Exempel på hur man ser ut inom hemsjukvården :D 
 
 
Ha det bra!! :D 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis till jobben, måste kännas skönt.

2019-01-19 @ 08:40:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0