Lite fundering

Jag förstår att det är många som har funderingar på mina val om utbildning och hur jag ska göra med Glitter och annat. Nästan varje gång som jag säger hur jag vill göra kommer alltid folk med andra idéer om hur jag ska leva MITT liv. "Men om du.." NEJ! Jag tänker inte låta en annan person som inte har en anining om vad som pågår i mitt huvud styra mitt liv och vad jag ska göra. 
 
Som ni kanske vet så läser jag just nu till Civilingenjör med inrikningen Energi och Miljöteknik på Karlstads Universitet och det har uppstått många frågor om varför, hur och vad jag ska göra sen och det förstår jag helt att folk är nyfikna men sanningen är att inte ens jag själv vet vart jag är på väg. Det enda jag vet är att jag har 5 år i skolan kvar innan jag är klar.
 
En fråga som jag har fått mycket är "Vad ska du göra med Glitter?" och svaret med det är att jag inte kommer ge upp ridningen eller Glitter. Glitter betyder aldelles för mycket för mig för att jag skulle kunna sälja henne så för tillfället så står hon hemma och har det gött och sen till vintern och nästa år så har vi nya planer för henne och mig. Jag hoppas och tror att detta kommer bli jättebra och ser verkligen jättemycket fram emot det. 
 
Anledningen till att jag vill satsa på skolan nu istället för ridningen är för att jag vill ha en utbilning och ett yrke som kan försörja mitt intresse. Hästar har alltid och kommer alltid vara mitt intresse men aldrig mitt yrke. Jag vill ha en hobby att få arbeta med hästar men ett annat yrke som kan försörja mitt intresse på allra bästa sätt och om det innebär att få kämpa sig igenom skolan i yterligare 5 år och sen jobba resten av livet så är det helt och hållet värt det enligt mig. Hellre lägger jag energi på en utbildning som ger ett jobb där jag kan betala för mitt intresse istället för att ha en massa skulder och lån på axlarna. 
 
Valen som jag gör i mitt liv ska inte påverkas av någon annan än mig. Själv har jag ingen aning om vad som komma skall men jag är öppen för framtiden som jag själv tänker forma. 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Älskar dej och du gör nu kloka val😘

Svar: Taaaack ❤️❤️❤️❤️❤️❤️
SuperDuperSara

2015-08-31 @ 11:55:56
Postat av: Kusinen

Grym inställning, och önskar all lycka i framtiden <3

Svar: Tack <3
SuperDuperSara

2015-09-03 @ 14:46:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0