Helg igen

Ja nu är det äntligen fredag för många men för mig innebär denna helg bara mera jobb. Hehe! Jobbar idag (fredag) kväll och sedan lördag och söndag dag. Ändå skönt att jobba dagpassen, trivs bra med att vara ledig på kvällarna, så slipper man stressa med allt innan jobbet. 
 
Jag känner en viss hatkärlek till mitt jobb. Jag tycker verkligen om att hjälpa folk för jag gillar känslan att vara uppskattad och att göra någon glad men samtidigt är det inte så trevliga timmar man jobbar och det är inte alla kunder som uppskattar allt man gör. Men men vad ska man göra...
Tanken på att vara på jobbet klockan 7 är inte så rolig men när man väl sitter på kontoret och snackar massa strunt med kollegorna så är det ganska kul. Helgerna är oftast de lugnaste passen att arbeta, då är det inga duscher och inga städ som ska utföras utan bara vanliga besök och en massa trivseltid. Trivseltid är att man gör något som kunden vill utöver de tjänster som vi ger. Som exempel fika, baka, färga hår, fotvård, prommenad, pratstund, åka och handla osv. 
 
Hemtjänsten är inte ett lätt jobb, så mycket kan jag säga. Men det är också ett väldigt givnade jobb som ger väldigt mycket tillbaka och som gynnar en som person. Jag fick en helt annan blick över människors livssituationer när jag började jobba inom hemtjänsten. Hur olika folk kan ha det och vad vi kan göra för att göra det bättre. Det känns bra att kunna hjälap någon som verkligen behöver och att göra den personen glad är ett extra plus i kanten. 
 
Hoppas ni alla har en fin helg!! Ha det bra! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0