Tävling i Grums

I helgen var det tävling i Grums, vilket jag hade sett fram emot ett tag. Glitter kändes bra inför starten vilket gjorde det ännu mer roligt att tävla. På morgonen vaknade vi till spöregn...hihi inte den bästa uppladdningen på tävlingsdagen men det lugnade ner sig ganska fort och det blev rikitgt fint väder längre fram på dagen.
Vi packade pick och pack och drog till Grums.
 
På framridniningen hade vi blandade meningar till en början. Kändes liksom som att hon gick med handbromsen i hela första kvarten. Gick bara och höll tillbaka energin hela tiden men efter en stund så slöppte hon efter och det gick att rida fram henne ordnetligt. Hon var sååå duktig på framridningen. Hon var lugn och sansad och var itne rädd för någonting :) Inte ens saker som hon vanligtvis reagerar på, som pinnar vid staketet eller gropar vid in/utgångar. Så stolt över henne. <3 
 
 
 
 
 
Väl inne på banan så blev hon lite spänd innan vi fick startsignal men det gick snart över. Hon var så lugnt och fin <3 VI red igenom hela travprogrammet och hon kändes så himla fin. I sista travvolten så hände något, Glitter började markera på höger fram. Domaren avbröt oss i programmet och frågade om det. jag sa att hon brukar kunna bli tygelhalt ibland och att det kan vara därför hon markerar. Fick då möjligheten att göra om uppridningen och avsaktingen. Det var då jag förstod att hon inte var tygelhalt utan att hon hade ont på riktigt i höger fram. Jag valde att utgå, domaren nickade instämmande. 
 
Vi åkte hem till stallet igen och smorde in benet så att det förhoppningsvis inte skulle göra lika ont. Bad att Sandra skulle ge mig en uppdatering på morgonen om hon markerar mer eller är svullen. På morgonen efter så ringde hon och sa att hon var svullen och haltade, så jag bad henne att ställa henne i en liten hage istället för hennes stora hage. För att minimera risken för ytterligre skador. 
 
Ska ringa och fråga veterinären om lite hjälp och råd. Så får vi hoppas att hon mår bättre snart. Men nu blir det skrittpromenader och allmänt lugnt för Glitters del tills svullnaden har gått ner. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0