Uppdatering Glitter

Nu var det ett tag sedan som jag gjorde ett blogginlägg om Glitter så tyckte att det var dags nu. 
 
Glitter har kommit in i en bra period nu :) Hon känns lugnare och mer arbetsvillig under majoriteten av passen. Hennes "hopp" som hon kan få för sig har blivit mindre i både höjd och mängd vilket är skönt så man faktiskt kan koncentrera sig på att få igenom ett bra arbete istället för att fokusera på att stanna kvar i sadeln :P 
 
Hon har fått en del vinterpäls nu och ska, när tillfälle kommer, raka henne. Hon blir VERKLIGEN lurvig när vinterpälsen kommer vilket kan bli lite störande under de jobbigaste passen så snart får den åka av. Vilket är synd för den är så mysig. <3 
 
 
 
 
Tycker att varierat arbete är viktigt, speciellt nu under de kallare månaderna när kolik blir vanligare och vanligare. Jag försöker att röra på Glitter så ofta som möjligt. även om vissa pass bara är longering i grimma eller promenad i 30 min så är det värdefull motion som håller magen och tarmarna i full gång. Min värsta mardröm är att Glitter ska få kolik så anstränger mig med att se till att hon har vatten i både hagen och boxen samt att hon rör på sig. Hon gillar dock att springa i hagen så hon håller kondisen uppe bra själv :D 
 
Tömkörning är en träningsform som Glitter verkar gilla. Hon är lugn och det ger mig en möjlighet att se hur hon rör sig från marken. Brukar tömköra henne 1-2 gånger i veckan som lite varierad träning. :D 
 
Har nyligen bytt foder på Glitter. Nu mera äter hon Havens Cool-mix Müsli vilket är en havrefri müsli med massor av mitaminer och mineraler som ska hjälpa energiska hästar att lugna ner sig och hantera sin energi bättre. Jag tycker att detta har fungerat jättebra på Glitter och märker skillnad på henne när det kommer till stressiga situationer. Istället för att hetsa upp sig själv så verkar hon lägga mer fokus på mig och lyssnar bättre på mig. Känns bra att hon reagerar så bra på fodret. :D Såklart så var det bästa Anki som tipsade om fodret och det känns tryggt att man har en tränare som kan läsa av oss, som ekipage, så bra och därmed ge så bra hjälp. :D 
 
 
Ikväll blir det träning för Anki igen. Kommer säkert en uppdatering på instragram så om du inte följer mig där och vill ha fler uppdateringar så gå gärna in och följ mig @superdupersara96 
 
 
Ha det bra!! :D 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0